Persondatapolitikken er delt op i emnegrupper. Vælg med klik på links:
PERSONDATAPOLITIK – Medlemmer.
PERSONDATAPOLITIK – Undervisere.
PERSONDATAPOLITIK – Frivillige.
PERSONDATAPOLITIK – Medarbejdere.
PERSONDATAPOLITIK – Samarbejdspartnere.
Beskyttelse af personoplysninger kræver, at der træffes passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at opretholde et højt og fyldestgørende databeskyttelsesniveau. I RUSTENBORGHUSET har vi derfor en række interne databeskyttelsespolitikker, som skal overholdes af vores medarbejdere og frivillige. Vi tager i forlængelse af vores politikker nødvendige tiltag for at forbedre overholdelse af databeskyttelse på alle niveauer. Medarbejdere og frivillige i administrationen informeres og uddannes særskilt i regler, ny praksis, vigtigheden af opretholdelse af nye standarder samt opdatering af vores tekniske og IT-mæssige sikkerhedsforanstaltninger.
Vi monitorerer, reviderer og dokumenterer intern overholdelse af databeskyttelsespolitikkerne og gældende databeskyttelseskrav i databeskyttelseslovgivningen, herunder EU’s databeskyttelsesforordning.
Personoplysninger skal altid:
Som led i overholdelse af disse krav sørger RUSTENBORGHUSET for, at kun medarbejdere med et arbejdsmæssigt behov for at behandle oplysninger har adgang til disse oplysninger. RUSTENBORGHUSET sørger i den forbindelse for, at de tildelte adgangsrettigheder og krav om login med password sikrer en sådan saglig arbejdsbetinget adgang til personoplysninger.
Du har mulighed for at klage over vores behandling af personoplysninger om dig til datatilsynet. Se kontakt oplysninger og mere om klage her: www.datatilsynet.dk
Om lovgivning for databeskyttelse
Oplysning om politikken sker ved indgåelse af nye samarbejdsrelationer, med mundtlig henvisning til hjemmesiden.